הגשת דיווח כספי שנתי באופן מקוון לרשמת האגודות השיתופיות – הבהרות והדגשים
שנה: 2024
מספר החוזר: 52.2024
כידוע, החל מהדוחות הכספיים לשנת 2023 ואילך, הדיווח הכספי השנתי של אגודות שיתופיות מתבצע, אך ורק, באמצעות טפסים מקוונים דרך האזור העסקי הממשלתי [1].
בחוזר זה ניתן מספר הבהרות והדגשים לגבי שינוי שיטת הדיווח.
כמו כן, מצורף לחוזר נספח שאלות ותשובות, על פי נושא, מתוך וובינר בנושא "האזור העסקי – אגודות שיתופיות", כפי שפורסם על ידי האגף לאיגוד שיתופי.
להלן מספר הבהרות והדגשים:
- חובת ההגשה באמצעות האזור העסקי הינה של הדוח הכספי בצירוף תוספת חמישית ושישית (אי פעילות כספית – בצירוף תוספת שישית בלבד).
- לצורך הגשת הדיווח נדרש להיכנס לאזור האישי .mygov עם סיום ההזדהות, יתאפשר לעבור לחשבון העסקי ולבחור את האגודה המתאימה מתוך הרשימה.
- באזור העסקי של האגודה רק חבר ועד הנהלה או מורשה דיווח יכולים לדווח.
- הרשאות דיווח – דגשים:
- כל חברי ועד האגודה, המעודכנים במערכות רשמת האגודות השיתופיות, מקבלים הרשאות דיווח באופן אוטומטי.
- הרשאות דיווח של חבר ועד יתבטלו אוטומטית עם תום כהונת הוועד.
- חברי ועד רשאים להגדיר ולהאציל הרשאות לדיווח לנושאי משרה אחרים באגודה דרך אזור אישי/עסקי.
- החלטה על האצלת ו/או החלפת הרשאות דיווח תתקבל בישיבת ועד ההנהלה ותתועד בפרוטוקול הישיבה.
- חשוב! חברי ועד אגודה נדרשים להגדיר הרשאות דיווח לרואה החשבון המבקר על מנת שיוכל לדווח בעצמו את התוספת החמישית.
- אישור על קליטת הגדרת מורשה דיווח, יישלח לכתובת הדוא"ל של מקבל ההרשאה ולכתובת הדוא"ל של האגודה השיתופית המעודכנת במשרדי רשמת האגודות השיתופיות. בנוסף, באזור האישי של מקבל ההרשאה יופיעו הודעות על קבלת ההרשאות (מקבל ההרשאה נדרש לאשר אקטיבית את ההרשאות).
- בגין כל הרשאה מתקבלת הודעה נפרדת.
- תהליך דיווח הטפסים – הבהרות
- טופס דיווח כספי – יש לצרף דוח כספי מבוקר בקובץ pdf או הצהרה על אי פעילות כספית. בכניסה ראשונה לאזור העסקי יופיע קישור לדיווח "טופס דיווח כספי" בלבד. כשעה לאחר דיווח "טופס דיווח כספי" – באזור העסקי יופיעו הקישורים לדיווח התוספת החמישית והשישית.
- טופס תוספת חמישית – ידווח על ידי רואה החשבון המבקר של האגודה.
- טופס תוספת שישית – ידווח על ידי חבר ועד האגודה או מורשה דיווח.
בכדי לעמוד בדרישות התקנות, במקרה שמדווח הטופס המקוון אינו יושב ראש ועד ההנהלה – על יושב ראש ועד ההנהלה ועל מורשי החתימה של האגודה, לחתום על הנתונים המדווחים בתוספת השישית, באופן ידני ולשומרם במשרדי האגודה.
חשוב!
במידה והתוספות החמישית והשישית לא ידווחו לאחר הדיווח של הדוח הכספי – הדיווח יחשב כחלקי ויימחק אוטומטית אחרי תקופה של כשבועיים.
בדבר שאלות נוספות ניתן לפנות לרו"ח אסנת כהן: 03-6382800, osnat@britcpa.co.il